SEO-analys!
Vi gör en bedömning av dina chanser att nå toppen på olika sökord och tar sedan fram en handlingsplan. Du kan därefter välja att implementera strategin på egen hand, eller ta hjälp av oss.
Från 2 500 kr + moms


Aktuella utbildningar
Nu kan du boka in dig på höstens utbildningar.

ARTICLE
285
89e044f94adfec17217087702cc41365
Tillbaka

AdWords-annonsering ledde till fler uppdrag

Vill du få ditt företag att växa och sälja mer? Gör som advokatbyrån Fager Hohenthal: testa Google AdWords-annonsering, en satsning som lett till att telefonen ringer varm. Här berättar vi hur det går till.

Succé för advokatbyrån i Enköping och Stockholm

Efter bara några månader med AdWords-annonsering har Fager Hohenthal mångdubblat antalet besökare till webbplatsen. Det visar den rapport som Smode tar fram varje månad.

- Jag känner verkligen av ett större antal samtal, vilket är bra på alla sätt, säger Maria Fager Hohenthal. Och det är fantastiskt bra att få svart på vitt att det rör på sig i rätt riktning.

Betala endast när någon klickar på din annons

Traditionell reklam i tidningar, radio och tv är dyrt. Riktigt dyrt. Det var därför Maria Fager Hohenthal bestämde sig för att prova på den typ av reklam som dyker upp vid sidan om sökresultaten i Google när du söker på ett begrepp som "familjerätt" eller "jurist stockholm".

- Du betalar endast när någon klickar på din annons, berättar Catharina Silberman, sökordsspecialist hos Smode. Budgeten bestämmer du själv, vi har både kunder som satsar flera hundra kronor per dag och sådana som satsar ett par tior.

Google och kunderna gillar bra innehåll på hemsidan

Smode analyserar vilka sökbegrepp som kan löna sig, skriver annonser och lägger upp kampanjer. Vid behov skapas också optimerade kampanjsidor på webbplatsen, för att få annonserna att funka i konkurrensen. För Fager Hohenthal skapade vi bland annat sidan Advokat Stockholm.

- Bra innehåll på hemsidan är jätteviktigt.Söker folk på "advokat stockholm" behöver det finnas en bra sida som handlar om just det. Annars uppfattar inte Google annonsen som relevant och kunden lämnar sidan direkt.

Målet är att få affären i hamn

Självklart måste även sådant som pris, kompetens och tillförlitlighet stämma överens med kundens förväntningar.

- Det är en sak att dra trafik till hemsidan, säger Catharina Silberman. Men målet är ju att få till ett avslut, alltså att få det där kontraktet eller sälja den utannonserade produkten. I Fager Hohenthals fall stämde allting, det är en av hemligheterna bakom deras framgångar.

Vill du också prova AdWords-annonsering?

Kontakta oss så tittar vi på vad vi kan göra för dig. Ingen bindningstid, du kan pausa eller avsluta kampanjen när du vill.

 

Kommentarer


Inga kommentarer.

 

Matilda Enqvist

070 240 47 00

Support

0702 - 29 99 79


Kunduppgifter
 
Skicka
51